Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Główny

PORADY

GALERIA

Noclegi

W dziale tym postaram się w kilku zdaniach opisać swoje wrażenia z pobytu w miejscach noclegowych i ocenić je w poszczególnych aspektach w skali 1-5. Oczywiście wziąłem pod uwagę lekko odmienny charakter schronisk i baz namiotowych. Wymienię także alternatywne miejsca noclegowe na trasie, w których można przenocować, a w których nie nocowałem.

Schronisko na Równicy

Stacja turystyczna Światowid

Schronisko na Soszowie

Schronisko na Wielkim Stożku

Schronisko to, idąc od Ustronia GSB, jest ostatnim miejscem noclegowym (jeśli nie mamy namiotu) do którego, nie przemęczając się, możemy dojść w ciągu jednego dnia z Ustronia. Następny nocleg - na Kubalonce jest znacznie droższy inie na kieszeń przeciętnego turysty plecakowego. Schronisko nie urzeka klimatem. Obsługa miła, ale zaskoczyła mnie negatywnie możliwość płatnego skorzystania z WC (na szczęście pisuary darmowe). Co prawda dla gości jest darmowe, ale i tak trzeba podejść do recepcji i jest kłopot, gdy człowiek jest "w potrzebie" :-). Po klucz trzeba też podejść w przypadku chęci skorzystania z prysznica. No i ta cena za nocleg: najniższa w pokoju grupowym to 32 zł - zdecydowanie za dużo w porównaniu do panujących wewnątrz budynku warunków. Podsumowując: nocujcie wtedy, kiedy nie macie innej alternatywy, a niestety często się to zdarza - z powodu wymienionego na początku.

KLIMAT: 1/5
CENA: 1/5
CENA/WARUNKI: 1/5
ŚREDNIA OCENA: 2/5

Stecówka

Schronisko Przysłop pod Baranią Górą

Pole namiotowe "Kosor" w Węgierskiej Górce + kwatery prywatne

Stacja turystyczna Słowianka

Po całym, męczącym dniu naprawdę warto było tu nocować. Schronisko jest obiektem pośrednim między typowymi górskimi obiektami PTTK, a kwaterami prywatnymi, przez co klimat w nim panujący jest miły. Mimo, że nie są tu respektowane zniżki członkowskie PTTK, to warunki w pełni są adekwatne do ceny. Możliwość skorzystania z kuchni, zrobienia drobnych zakupów - nic więcej nie potrzeba przeciętnemu plecakowiczowi. Polecam!

KLIMAT: 4.5/5

Schronisko na Rysiance

Schronisko na Hali Miziowej

Baza namiotowa Głuchaczki

Bazy namiotowe ogólnie należy oceniać pod innym kątem niż schroniska. No bo nie ma co mieć zbyt wygórowanych oczekiwań. W takich miejscach liczy się przede wszystkim klimat. Na Głuchaczkach klimatycznie jest na pewno. Szkoda tylko, że nie dane nam tego było sprawdzić w całej krasie, bo zmęczenie znowu zrobiło swoje. Jeśli jednak kiedykolwiek będę miał okazję tu zajrzeć, to nie omieszkam tego zrobić. Cena - jak na bazy namiotowe dosyć wysoka (bez zniżki 9 zł), ale za to mamy wodę parę kroków od namiotu, dobrze wyposażoną kuchnię i prysznic (ponoć bywa ciepła woda). Idealne miejsce jako punkt wypadowy na Babią Górę.

Schronisko na Markowych Szczawinach

Schronisko na Hali Krupowej

Do schroniska dotarliśmy w piątek...w sam raz na rozpoczęcie długiego weekendu. W związku z tym miejsca noclegowe nie były wcale takie pewne (wpokojach). Trochę się naczekaliśmy na informację odnośnie tego, gdzie będziemy spać, ale w końcu po przybyciu grupy dzieci znalazł się dla nas pokój 10 - osobowy w cenie 23 zł (bez zniżek), na dodatek z fantastycznym widokiem na Tatry. Ceny, zgodnie z tym, co piszą na swojej stronie internetowej - rozsądne, ciepły prysznic jest. Ogólne wrażenie jak najbardziej pozytywne.

KLIMAT: 4/5

Bystra, Jordanów, Rabka - kwatery prywatne

Bacówka na Maciejowej

Schronisko na Starych Wierchach

Obiektywna ocena tego schroniska może być utrudniona, ze względu na naszą obecność w nim w samym środku długiego weekendu. Ale do rzeczy: Po przebyciu ponad 30 km "Szanowny Pan" w schronisku poinformował nas, że nie ma nawet miejsca na podłodze (nie ma to jak zwyczaje schroniskowe). Znajomi ze Szczecina mieli namiot, więc płaciliśmy po 8 zł. Żeby usiąść przy stole w schronisku oczywiście nie było szans, bo wszędzie królowało piwo i gwar - bardziej przypominało to bar na Krupówkach. Kolację zjedliśmy więc pod dużym namiotem przy schronisku. Potem jednak okazało się, że jest miejsce na podłodze, więc się ulokowaliśmy w środku. Nie wspomnę o kulturze niektórych gości, ale tego akurat nie brałem pod uwagę podczas oceny. Wnioski: odradzam podczas długiego weekendu, poza weekendami - nie byłem, więc nie oceniam.

KLIMAT: 1/5
ŚREDNIA OCENA: 3/5

Schronisko na Turbaczu

Studzionki - Państwo Chrobakowie

Studzionki - Państwo Królowie

Baza namiotowa na Lubaniu

Skuszony słynnymi lubańskimi naleśnikami postanowiłem nie schodzić do Krościenka, tylko przenocować na bazie pod Lubaniem. Była to świetna decyzja. Co prawda oryginalne te naleśniki nie były (bez jagód, ale pewnie za dużo ludzi naraz chciało skosztować - długi weekend :)), ale nocleg tańszy o 1 zł od bazy na Głuchaczkach, a w namiocie wygodniej. Jedynym minusem bazy jest odległe o kilka minut źródełko z wodą, z którego jednak roztacza się wspaniały widok na południe. Wieczorem śpiewy przy ognisku, więc klimatycznie. Polecam!

KLIMAT: 4.5/5

Pole namiotowe "Cypel" w Krościenku + kwatery prywatne

Schronisko na Prehybie

Chatka pod Niemcową

Cóż można powiedzieć o "Niemcowej"... - kwintesencja klimatu górskiego: wspaniałe widoki na Dolinę Popradu, śpiewy przy gitarze do późna, rozmaite gry izabawy przed chatką - każdy, kto szuka tu odskoczni od codzienności, znajdzie tu ją na pewno i z chęcią będzie tu wracał. Mimo tego, że obiekt nie znajduje się bezpośrednio na czerwonym szlaku, to gorąco polecam tu zajrzeć. Cena - 12 zł jest naprawdę niska, a klimat, jaki tam panuje - bezcenny.

Schronisko Kordowiec

Rytro - kwatery prywatne

Schronisko na Cyrli

Schronisko na Hali Łabowskiej

Najemcy schroniska zmieniają się dosyć często. Ci, na których trafiłem okazali się bardzo sympatyczni i w cenie 25 zł (ze zniżką - 20 zł) dostałem "dwójkę". Schronisko samo w sobie nie jest zbyt klimatyczne, ale moje ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne. Łóżko wygodne. Gniazdka, aby podładować baterie są w WC, aczkolwiek co ciekawe - nie działają cały czas. Minusem dla niektórych może być brak prysznica. Żeby się umyć trzeba się schylać.

KLIMAT: 3/5
CENA/WARUNKI: 4.5/5

Schronisko na Jaworzynie Krynickiej

Schronisko katolickie im. Frassatiego w Krynicy + kwatery prywatne

Schronisko PTSM w Banicy (sezonowe)

Gdy pukałem do drzwi schroniska myślałem, że odejdę z kwitkiem. Nic bardziej mylnego - mimo tego, że schronisko oficjalnie nie jest już schroniskiem PTSM, to przyjęto mnie z otwartymi rękami. Pani ze szkoły była najmilszą osobą, jaką spotkałem na całym GSB. Za cenę 10 zł za warunki, jakie otrzymałem, gdzie indziej zapłaciłbym na pewno więcej. Jak widać gościnność ludzi tych okolic jest niesamowita. Polecam wszystkim bardzo! W trakcie oceny nie brałem pod uwagę klimatu, jak i zaopatrzenia - z wiadomych powodów. Mimo braku zasięgu (przynajmniej T-MOBILE) to miejsce jest wspaniałe!

Hańczowa - kwatery prywatne

Baza namiotowa w Regetowie

Zdynia - kwatery prywatne

Bacówka w Bartnem

Zagubiona w lesie Bacówka w Bartnem z pewnością jest znakomitym punktem wypadowym do Magurskiego Parku Narodowego. Tanie i dobre jedzenie (wżadnym schronisku nie najadłem się tak bardzo dwoma daniami) to na pewno jej plus. Jeśli chodzi o czystość, to tutaj szału nie ma, ale osobiście nie jestem zbyt wymagającym w tym względzie, byle karaluchy nie łaziły. W pokoju ciasno, ale przytulnie. Brak prądu mi również nie przeszkadzał, bo spodziewałem się tego. Ogólne wrażenie: bez fajerwerków, ale przyjemnie.

KLIMAT: 4/5
ZAOPATRZENIE: 3.5/5

Kąty - kwatery prywatne

Schronisko pod Chyrową

+ kwatery prywatne

Chyrowa to mała, cicha miejscowość, przepięknie położona. Idealnym miejscem do noclegu jest tutaj schronisko "Pod Chyrową". Co prawda dla osób lubiących klimat schronisk gorskich może to być "zbyt wygodne" miejsce noclegowe, ale raz na jakiś czas można sobie pozwolić na takie warunki. Tym bardziej po ciężkim dniu wędrówki w upale i popołudniowej burzy, z otarciami ibólem nóg. Za cenę 25 zł otrzymałem pokój z łazienką, który zwykle kosztuje 30 zł (jak to się wyraził Pan Właściciel: żeby dzieci nie przeszkadzały :D) - słabsza ocena za cenę może być nieco myląca, ale za takie warunki, to naprawdę tanio. Na dzień dzisiejszy ceny są już wyższe, ale jeśli komuś nie zależy specjalnie na paru złotych różnicy, to naprawdę polecam! Można nawet skorzystać z opodal leżącego basenu :). Stosunek do klienta - pierwsza klasa, ale trudno się dziwić, skoro Właściciel to zapalony turysta. :)

+ za komfort: 5/5

Iwonicz, Rymanów - kwatery prywatne

Baza namiotowa w Wisłoczku (sezonowe)

Dla kogoś szukającego odskoczni od życia codziennego, Wisłoczek to miejsce idealne. Totalne odludzie, wspaniała atmosfera i ludzie. No i ten słynny wodospad - prawdziwa Niagara - orzeźwiająco zimna górska woda :) Cena? - mimo tego, że korzystaliśmy z namiotu bazowego zapłaciliśmy tak, jak gdybyśmy spali we własnym, czyli 4 zł (słownie - cztery!). Czyli właściwie za darmo. Cóż więcej napisać... na pewno jeszcze tu wrócę i polecam to każdemu ;)

Schronisko PTTK w Komańczy + schronisko ekologiczne

Po długiej wędrówce z dala od cywilizacji, schronisko PTTK w Komańczy jest pierwszym obiektem noclegowym od Puław, do którego warto zajrzeć. Poza miejscami w pokojach (w cenie 30 zł - bez zniżki) możemy skorzystać z tańszych miejscach w domkach kempingowych. Ceny niestety do najniższych nie należą, ale cóż... broni ją tylko obecność WC z prysznicem w pokoju, bez konieczności schodzenia na dół. Nie byłem w innych obiektach noclegowych w Komańczy, więc nie mogę porównywać, czy gdzieś jest lepiej. Być może, ale obsługa na pewno należy do sympatycznych, co warto podkreślić.

KLIMAT: 3/5
CENA: 2/5

Bacówka pod Honem

W Bacówce pod Honem najemcy zmieniają się bardzo często. Ci, z którymi miałem do czynienia w sierpniu 2011 roku na pewno należą do bardzo sympatycznych. Zmęczony po długiej wędrówce z Komańczy, a przede wszystkim głodny, chciałem zamówić jakąś zupę i drugie danie. Zostałem jednak poinformowany, że mogę sobie na to sporo poczekać, więc wziąłem tylko pierogi ruskie. Jako że były gotowe, podano mi te zrobione już wcześniej, także mogłem od razu przejść do uczty. W cenie 25 dostałem pokój jednoosobowy na poddaszu, którego niewątpliwym plusem był widok z okna na Bieszczady. Niestety do łazienki miałem daleko, bo aż 3 poziomy niżej i nie była ona zbyt zadbana, ale to nie przeszkadza w mojej dobrej ocenie tej bacówki.

CENA: 3.5/5

Smerek - kwatery prywatne

Schronisko młodzieżowe w Kalnicy + kwatery prywatne

Jedyne schronisko młodzieżowe na trasie GSB, w którym miałem okazję nocować. Nie mam więc porównania z innymi obiektami tego typu. W cenie niecałych 20 zł jest oczywiście prysznic oraz ogólnodostępna kuchnia. Łóżka najlepsze lata mają za sobą, ale nie rozpadają się, więc nie ma co narzekać. Szkoda tylko, że do schroniska można wchodzić dopiero od godziny 17, bo trochę się przed nim naczekałem. Pani zajmująca się schroniskiem jednakże sympatyczna. Za cenę duży plus - polecam.

CENA/WARUNKI: 4.5/5

Schronisko na Połoninie Wetlińskiej

Pole namiotowe w Berehach Górnych (sezonowe)

Schronisko Kremenaros w Ustrzykach Grn.

Schronisko, jako określenie tego obiektu noclegowego to nadużycie. Po prostu jest to zwykły obiekt noclegowy, ale że ciągle pozostaje w gestii PTTK, to oceniłem go także pod kątem klimatu w nim panującego, a raczej jego braku. Mimo śpiewogrania za oknem (pech chciał, że akurat za moim oknem) zasnąłem dosyć szybko. O czystości w WC i pod prysznicami lepiej nie wspominać. Wpokoju już lepiej, bo ponoć obiekt był odnawiany. Jakoś tak się ułożyło, że zarówno pierwszy nocleg, jak i ostatni nie przekonał mnie specjalnie do siebie. Przynamniej cena nie zwala z bóg - ze zniżką ok. 23 zł.

KLIMAT: 2/5

Camping PTTK w Ustrzykach Górnych

Dom rekolekcyjny w Ustrzykach Górnych + kwatery prywatne

Wołosate - kwatery prywatne

Strona Główna
Zapraszam do zadawania pytań i opinii:
pawellacheta@yahoo.com.sg
Zapraszam także do mojej galerii zdjęć

na stronę o GSB moich znajomych ze Szczecina, z którymi miałem przyjemność iść przez fragment Szlaku